پروژه شرکت پتروشیمی مرجان

اقدامات کنترلی در خدمات حمل و نقل سنگین

حمل و نقل های فوق سنگین، یا بارهایی در مقیاس و وزن های بالا، برای حمل و نقل نیازمندِ اقدامات کنترلی ویژه ای هستند. در واقع نه تنها در این موارد احتیاج به رعایت قوانین عمومی و وضع شده است؛ بلکه باید به قوانین محلی و مکانی که در آن فعالیت انجام می شود؛ توجه ویژه ای مبذول داشت.

 

امنیت و ایمنی برای حمل و نقل بارهای سنگین

ایمنی در حمل و نقل بارهای سنگین اهمیتی دو چندان پیدا می کند؛ به نحوی که راننده باید حداکثر قوانین و ضوابط موجود را به کار ببندد. در پایین و ادامه چندین اقدام کنترلی معرفی می شود که کنترل بیش از پیش آن ها می تواند متضمن حسن انجام عملیات حمل و نقلی باشد.

سعی کنید؛ از بهترین و مناسب ترین تریلر ها استفاده کنید. مناسب ترین تریلر در ارتباط و هماهنگی با باری که در اختیار دارید و مسیری که باید بپیمایید مشخص می شود. اگر نمی توانید در این زمینه به تصمیم قطعی برسید؛ حتما از یک متخصص مشورت کسب کنید. می توانید در این زمینه با متخصصان ما در شرکت امیرکبیر تماس بگیرید.

قبل از حرکت؛ وسیله ی نقلیه و تمامی متعلقات را به طور کامل کنترل و بازرسی کنید. آیا تمامی چراغ ها؛ متعلقات مکانیکی؛ سیستم های ایمنی و علایم هشدار دهنده به درستی کار می کنند یا نه.

اکیدا توصیه می شود که روی کنترل محافظ ها؛ طناب های نگاه دارنده بار؛ گره های مربوط به قرار گیری محموله در محل صحیح؛ وسواس داشته باشید. در واقع توصیه این است که پس از هر توقف؛ و قبل از حرکت مجدد تمامی آن ها را کنترل نمایید.

به شدت محافظه کار رانندگی کنید. به هیچ عنوان اجازه ندهید هیچ پدیده ای تمرکز شما را از جاده و وظیفه ی سنگینی که به دوش دارید؛ منحرف سازد.

نسبت به شرایط جاده؛ پیش آگاهی داشته باشید. اگر تصادف؛ باران و به طور کلی شرایط جوی؛ یا هر پدیده ی خارجی دیگر؛ امکان برهم زدنِ شرایط عادی را دارد؛ باید برای آن فکر چاره کنید. در صورتی که شرایط نشان از باران و جوِ متلاطم دارد؛ حداقل ۱۰ مایل بر ساعت؛ سرعت خود را کاهش دهید.

اگر کارفرما هستید؛ از راننده ای با تجربه درخشان و مهارت کافی بهره بگیرید. حمل و نقل بارهای سنگین را نمی توان به راننده ای که شناختی از او وجود ندارد سپرد.

 

مجوزها و قوانین مربوط به حمل و نقل سنگین

همانطور که قبلا به آن اشاره شد؛ بارهای سنگین و فوق سنگین هستند که به اخذ مجوز و رعایت قوانین خاص احتیاج دارند. و به همین خاطر؛ شرکت های مختلف؛ قوانین خود را بر مبنای بارهای سنگین وضع می کنند. (. منظور این است که قوانین دست بالا وضع می شوند تا تمامی طیف ها و شرایط مختلف را در بر گیرند.) با تاکید دوباره باید گفت که بارهای فوق سنگین برای حمل و نقل باید قوانین و مجوزهای لازم را اخذ کنند. بعضی از این قوانین از کشوری به کشور دیگر متفاوتند و لازم است قبل از حرکت و شروع کار؛ تمامی مجوزها اخذ شده باشند تا مشکلی در روند کار پیش نیاید و جریمه های مربوط به تاخیر در تحویل بار؛ گریبان گیر نشوند.

عنوان حمل گسترده بار برای توضیح گستردگی و اهمیت بارهای فوق سنگین استفاده شده است. و منظور این است که این حمل و نقل سنگین؛ جنبه های متفاوت و گوناگونی دارد و بایستی توسط افراد حرفه ای و حاذق محقق شود. در صورتی که محموله ای با این ویژگی ها در اختیار دارید و تجربه ی کافی در شما وجود ندارد؛ برای انجام آن به متخصصان ما اعتماد کرده و کار را به آن ها بسپارید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *