10 مورد از مخرب ترین حوادث جرثقیل و سوانح عمرانی در دهه گذشته

۱۰ مورد از مخرب ترین حوادث جرثقیل و سوانح عمرانی در دهه گذشته

۱. تونل Gotthard Base در سوئیس(۲۰۱۵): در طول ساخت این تونل؛ هشت نفر جان خود را از دست دادند. این تونل در سال۲۰۱۶ به اتمام رسید و بالغ بر۱۰ میلیارد دلار هزینه داشته. شایان ذکر است که به عنوان طویل ترین و عمیق ترین تونل ترافیکی دنیا شناخته می شود. قرار است این تونل؛ راهی باشد از سوئیس به آلپ.

۲. حادثه جرثقیل های پل Queen Juliana در هلند(۲۰۱۵): در اثر سقوط دو جرثقیلی که روی این پل کار می کردند؛ ۲۰ نفر مجروح و مصدوم شدند. این حادثه در قسمت غربی town of Alphen aan den Rijn روی داد و جرثقیل ها روی خانه ها و مغازه های اطراف افتادند.

۳. حادثه جرثقیل مکه در عربستان سعودی(۲۰۱۵): در یازده سپتامبر؛ ۱۱۱ نفر جان خود را در اثر سقوط یک جرثقیل تاور کرین از دست دادند. این حادثه در پی طوفان شدید شن و ماسه رخ داد و جرثقیل مذکور روی حجاج حاضر افتاد. طبق گزارش های موجود؛ در صورتی که پایه های جرثقیل مستحکم تر نصب شده بود؛ می توانست از این سانحه جلوگیری به عمل آورد.

۴. نشست ساختمان Savar در بنگلادش(۲۰۱۳): با سقوط این ساختمان هشت طبقه ی تجاری بیش از ۱۱۰۰ نفر جان خود را از دست دادند. طبق اظهارات مقامات مسئول؛ سه طبقه به صورت غیر مجاز و بدون طی کردن مراحل قانونی روی سازه؛ ساخته شده بود. لازم به ذکر است که این محل ابتدا تجاری؛ و بعدها به صنعتی تغییر کاربری داده بود.

۵. نشست ساختمان Mumbai در هند(۲۰۱۳): ساختمان پنج طبقه ای که در حال اجرا بود در منطقه ی غربی این شهر نشست کرد. دست کم۶۱ نفر جان خود را از دست دادند و ۳۲ نفر به صورت جدی صدمه دیدند. این در حالی است که بین ماه های آپریل و ژوئنِ سال۲۰۱۳؛ در ساختمان های در حال ساخت این شهر هند(بمبئی)؛ بیش از ۱۰۰ نفر جان خود را از دست دادند.

۶. نشست ساختمانی در شهر Rio de Janeiro در برزیل(۲۰۱۲): سه ساختمان تجاری و متصل به هم نشست کردند. روی هم رفته۱۷ نفر در این حادثه جان باختند. طبق گفته ی مسئولین؛ طبقه ی دوم از یکی از این ساختمان های۳۲ طبقه؛ دچار گسیختگی شده و نشست هر سه را در پی داشت. آن طور که ذکر شده؛ مجوزهای لازم برای ساخت کسب نشده بوده است.

۷. ساختمان Lotus Riverside complex در چین(۲۰۰۹): در مجموعه ای که ۱۱ ساختمان سیزده طبقه داشت سانحه ای روی داد. به این شرح که یکی از آن ها در اثر ضعف پی و فونداسیون دچار نشست شد. بررسی ها نشان می دهد که تدابیر لازم برای فونداسیون این سازه با توجه به جنس خاک منطقه و نزدیکی به رودخانه اندیشیده نشده بوده است. البته این حادثه تلفاتی نداشته است.

۸. مرکز خرید شهر Las Vegas در ایالات متحده امریکا(۲۰۰۹): پروژه ی عظیمی که با بودجه ۹.۲ میلیارد دلاری در این شهر ساخته شد. مدیون دستان ۸۰۰۰ کارگر است. ۶ کارگر در طول ساخت جان خود را از دست دادند؛ دو نفر در اثر سقوط و چهار نفر بر اثر اصابت اشیا و مصالح ساختمانی. در سال۲۰۰۸ کارگران در اعتراض به شرایط ضعیف ایمنی؛ اعتصاب کرده بودند.

۹. جرثقیل نیویورک در ایالات متحده(۲۰۰۸): درمارسِ سال ۲۰۰۸؛ وقتی جرثقیل۲۰۰ فوتی سقوط کرد و روی دو ساختمان افتاد؛ ۷ نفر جان خود را از دست دادند. در تاریخ شهر نیویورک؛ این حادثه؛ بدترین مورد پیش آمده توسط یک جرثقیل است.

۱۰. سقوط جرثقیلِ Cai Lan در ویتنام(۲۰۰۸): هفت کارگر جان خود را از دست دادند و شش نفر دیگر به سختی آسیب دیدند. این سانحه در اثر سقوط جرثقیل در منطقه ی شمالی استان Quang Ninh رویداد. لازم به ذکر است جرثقیلی که باعث حادثه شد یکی از دو جرثقیلی بود که در سال۲۰۰۶ از چین خریداری شده بودند.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *