جرثقیل ها در باربرداری و حمل و نقل سنگین

جرثقیل ها در باربرداری و حمل و نقل سنگین

ماشین آلات فهرست شده دراین بخش برای بلند کردن و بالا بردن اجسام ، وسایل و افراد طراحی شده است . سایر تجهیزات مانند بیل های حفاری و لودرها نیز گاه گاهی برای بلند کردن و بالا بردن استفاده می شوند ، اما روی تجهیزاتی تمرکز خواهیم کرد که برای این عملکرد طراحی شده است و پیش از اجاره جرثقیل، لازم است کاربرد هر کدام را بدانید.

پیکربندی این ماشین آلات متفاوت است و شامل نفر برهایی که برای بالابردن افراد استفاده می شود ، ارایه سکوهایی بالابرنده با کارایی لیفتراک های شاخکی و جرثقیل های گوناگون وتجهیزات باربرداری تخصصی مانند لوله کش ها می باشد .

بلند کردن و حمل و نقل سنگین شامل ملاحظات خاصی می باشد ازجمله شعاع آسانسور ، ظرفیت ماشین در یک شعاع فرضی ، سرعت باد و شرایط زمین . طی چند سال گذشته ، دستگاهها و تجهیزات کمکی اپراتوری به این ماشین آلات اضافه شده است، از اندیکاتورهای زاویه گرفته تا اندیکاتورهای اندازه گیری بار و اخیرا هم که کامپیوترهای نمایشگر.

همانطور که مشخص است ، ” قلاب زدن ” یا اتصال بین جسم در حال برداشتن و دستگاههای بالابرنده بسیار مهم است . این بخش از کار را که به آن ” باربندی و بکسل کردن” گویند، شامل روشها ، اصول، و داده های فنی است که بایستی به منظور بالابردن ایمن شناخته شود .
جرثقیل ها از نظر اندازه در طول سالها تکامل یافته است و تجهیزات امروزی قادر هستند حمل و نقل های بسیار سنگین را بویژه در مقایسه با جرثقیل ها و تجهیزات گذشته به سهولت انجام دهند.
کامیونهای بوم دار در اصل دستگاههای باربری هستند که روی آنها جرثقیل نصب شده تا قادر به بارگیری و تخلیه بار به و از خود کامیون و کامیونهای مجاور باشد . بست ها و پایه هایی که بصورت افقی و عمودی امتداد دارند برای مسطح سازی و ثبات جرثقیل برای بلند کردن استفاده می شوند .

 

boom-truck

 

تمرکز اصلی واحد بازرسی پل ، انجام بازرسی های ایمنی پل ، ارایه رتبه بندیهای بار پل و بررسی انطباق ارسال بار می باشد . این دستگاه تخصصی برای بازرسی قسمت زیرین پل در حالی که خود دستگاه واقعا” روی پل قرار گرفته مجاز است .

 

 

کامیونهای bucket یا cherry picker در اصل برای استفاده در باغستان ها طراحی شدند که در آنجا امروزه هنوز هم به شدت استفاده می شوند . در این کامیون ها اپراتور کنترل یکسانی هم روی کامیون و هم روی محفظه آن دارد.

 

 

جرثقیل های Container handlers یا reach stackers ، قادر هستند تا یک کانتینر را در فواصل کوتاه به سرعت جابجا کنند و آنها را در ردیفهای گوناگون، بسته به دسترسی آن انباشته نمایند .

 

 

جرثقیلها در فرمها و اشکال بسیارمتنوعی موجود میباشند وهریک متناسب با کاربرد خاصی هستند . محدوده اندازه آنها از کوچکترین جرثقیل با بازوی متحرک مورد استفاده در کارگاهها تا بلند ترین جرثقیل های برجی مورد استفاده در ساخت ساختمانهای بلند را شامل می شود .
جرثقیل معمولی باربر ، جرثقیلی است که دارای یک بوم مشبک روی بدنه یک کامیون با چرخهای لاستیکی می باشد . هنگام کار در محل ، بازوها از شاسی در امتداد افق کشیده می شوند سپس به طور عمودی باز می شوند تا جرثقیل را مسطح و تثبیت سازد در حالی که ثابت بوده و عمل بلند کردن و جابجایی سنگین را انجام می دهد.
این جرثقیل های قدرتمند لاستیک دار قادر به حرکت در بزرگراهها بوده و نیازی به تجهیزا%D