تنوع انتخاب در اجاره جرثقیل برای انواع پروژه های ساخت و ساز

تنوع انتخاب در اجاره جرثقیل برای انواع پروژه های ساخت و ساز

از سازه های مسکونی؛ تا صنعتی و عمومی؛ جرثقیل ها عناصری هستند لازم؛ ضروری و همواره حاضر در روند اجرا و ساخت. این جرثقیل ها هستند که امکان حمل و نقل و جابه جایی امنِ بارها و اشیا را ممکن می سازند. شایان ذکر است که طیف گسترده ای از جرثقیل ها وجود دارند و این گستردگی جابه جایی ساده یک فوت تا بلند کردن افقی و عمودی تا ارتفاع۳۰ فوت را ممکن ساخته است.

 

در یک سایت پروژه، جرثقیل ها دو وظیفه مهم و اساسی دارند. اول این که به نوعی حمل و نقل ابزار آلات از یک گوشه سایت به طرف دیگر آن را به عهده می گیرند و دوم این که وظیفه ی بلند کردن و قرار دادن مصالح و قسمت های مختلف سازه به محل مورد نظر را انجام می دهند.
اگر بخواهیم جرثقیل ها را از نگاه مهندسی عمران توصیف کنیم باید بگوییم: “جرثقیل ها؛ برای یک پروژه؛ سازه هایی موقتی هستند که یا در زمین و یا روی یک وسیله نقلیه قرار می گیرند و روند ساخت و ساز را ممکن می سازند.” باید توجه داشت در پروژه های عمرانی شناخته شده ترین جرثقیل؛ همان تاور کرین است.
یک مقاله (این مقاله راجع به انواع جرثقیل ها و خصوصیات هر یک از آن ها تهیه و تدوین شده بوده است) میگوید: تاور کرین ها؛ برای ساخت ساختمان های بلند مرتبه یا به عبارتی آسمان خراش ها به کار بسته می شوند و تا ۲۶۵ الی ۲۳۰ فوت می رسند. همچنین ظرفیت باربرداری آن ها تا ۲۰ تن می رسد.
البته؛ علی رغم این ویژگی های مثبت و منحصر به فرد؛ همان مقاله برای تاور کرین ها محدودیت هم بر می شمارد.
به عنوان مثال می توان گفت؛ حضور ثابت و دایمی در زمین؛ و همچنین حضور قطعات بتنی سنگین در آن که روند افزایش ارتفاع جرثقیل را کند می سازد؛ همه و همه عواملی هستند که می توان از آن ها به عنوان شرایط بد و نامطلوبِ تاور کرین ها نام برد. به علاوه؛ بیافزایید محدودیت استفاده از این جرثقیل ها را که تنها در پروژه های بلندمرتبه مورد استفاده قرار می گیرد.

 

باری ، اگرچه بسیاری از جرثقیل ها امروزه می توانند از یک پروژه به پروژه دیگر نقل مکان کنند، اما این نکته حائز اهمیت است که به خاطر داشته باشیم معمولا اکثریت آن ها قبل از آماده به کار شدن در پروژه نیاز به اقداماتی خاص و به نوعی آماده سازی دارند تا برای اجاره جرثقیل آماده شوند. اما در کل این طرز فکر صحیح است که امروزه بیشتر جرثقیل ها متحرک ساخته می شوند. بسیاری از جرثقیل ها امروزه می توانند روی یک وسیله ی نقلیه سوار شده و حتی در جاده ها تردد کنند. در پایین بعضی از جرثقیل های متحرک معرفی می شوند.

شما می توانید این جرثقیل های متحرک را برای پروژه های ساخت و ساز خود از امیرکبیر اجاره نمایید.

Vehicle Mounted Cranes
این جرثقیل ها معمولا برای حمل و نقل وسایل و ابزارآلات و غیره؛ از سایت به بیرون و بالعکس مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا یک بازوی تلسکوپی که به سیلندری هیدرولیک متصل است؛ این قابلیت را به این دسته از جرثقیل ها می دهد تا بازویی متحرک؛ با قابلیت تغییر اندازه داشته باشند . برای تحرک و بلند کردنِ بارهای سنگین در مقیاس بالا؛ این جرثقیل ها در پایه های وسیله ی نقلیه خود جک هایی دارند که برای جلوگیری از واژگونی؛ و کسب اطمینان از حسن امنیت و انجام کار؛ از آن ها استفاده می شود. این جرثقیل های متحرک؛ بدون اغراق از بهترین گزینه های وسایل متحرک هستند و می توانند در قد و قامت حرکت در بزرگ راه ها هم حاضر شوند(البته با چند مایل در ساعت کمتر از حداقلِ مجاز). این جرثقیل ها جهت اجاره در امیرکبیر موجود میباشند.

Hydraulic Truck Cranes
یک مقاله با نامِ؛ پنج نوع جرثقیل؛ ویژگی ها و کاربردها ؛ این جرثقیلها را نوعِ استانداردِ جرثقیل های متحرک نامیده است. و برای آن ها در ساختِ پل ها؛ ساختمان ها؛ فرودگاه ها؛ جاده ها و غیره؛ نقش محوری قایل شده است. با استفاده از سیستم بالابر هیدرولیکی این جرثقیل ها می توانند در سایت ها به طور کامل و بی مشکل انجام وظیفه کرده و بارهایی تا هزاران تن را جابه جا سازند.

Loader Crane
این هم یک نوع دیگر از جرثقیل های هیدرولیک. اما مطلب قابل توجه این است که این جرثقیل در واقع با یک تریلر ادغام شده است و روی یک وسیله ی نقلیه سوار نیست. بازوی این جرثقیل می تواند بار را درون مخزن؛ یا تریلر قرار دهد و هنگامی که از آن استفاده نمی شود؛ می توان در قطعاتی کوچکتر جمع شود.

Rough Terrain Crane
اجاره این جرثقیل برای زمین های ناهموار بهترین انتخاب است. به بیان دقیق تر می توان این گونه گفت که برای کار در شرایط غیرعادی و نامطمئن بهترین گزینه این نوع جرثقیل است. این جرثقیل ها روی یک وسیله ی مخصوص متحرک قرار دارند و قابلیت جابه جایی افقی و عمودیِ بارهای سنگین را به راحتی دارا هستند. این جرثقیل ها روی بدنه ای قرار گرفته اند که به وسیله ی چرخ هایی قدرتمند و انعطاف پذیر؛ انجام وظیفه در زمین های دشوار را به عهده می گیرد. طبق مقاله ی پنج نوع جرثقیل؛ ویژگی ها و کاربردها؛ این نوع از جرثقیل ها باید با وسیله نقلیه مجزا از یک سایت یا محل به پروژه ی بعدی منتقل شوند. لازم به ذکر است که تنها کشور ژاپن به آن ها اجازه تردد را داده است.

All Terrain Cranes
تمامی مزیت هایی که در بالا برای Rough Terrain Crane ها برشمرده شد؛ راجع به این نوع از جرثقیل ها صدق دارد. به علاوه؛ این که جرثقیل های ذکر شده در این قسمت؛ می توانند به راحتی در شریان های اصلی تردد کنند؛ زیرا سرعتی معادل۴۰ مایل بر ساعت دارند.

Crawler Crane
این نوع از جرثقیل ها اگر چه متحرک هستند؛ اما برای آماده به کار شدن؛ احتیاج به جک و یا مهار بیرونی ندارند. این گونه از جرثقیل ها می توانند ظرفیتی تا ۴۰ الی ۳۵۰۰ تن را ارائه دهند. لازم به ذکر است که تعادل مثال زدنی این نوع از جرثقیل ها؛ ناشی از طراحی منحصر به فرد و فکر شده است. استفاده از این نوع جرثقیل ها در زمین های ناهموار مقرون به صرفه است اما باید توجه داشت که انتقال این جرثقیل از سایتی به سایت دیگر؛ نیازمند وسیله نقلیه ی دیگری است.

باید توجه داشت؛ که انتخاب و اجاره جرثقیل؛ باید در ارتباط با کار و نوع پروژه ی مد نظر؛ صورت پذیرد. و این مهم با داشتن اطلاع دقیق از زیر و بم این ماشین آلات؛ ممکن می شود. در صورتی که نیاز به هر نوع خدمات مشورتی ویا پروژه ای دارید؛ با شرکت امیر کبیر تماس فرمایید.

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *