آیا تا به حال از قیمت اجاره جرثقیل تعجب کرده اید؟

آیا تا به حال از قیمت اجاره جرثقیل تعجب کرده اید؟

مهم نیست که در چه حوزه ای مشغول به کار هستید؛ صنایع ساخت و ساز؛ نفت؛ آب و برق؛ و یا تخریب سازه؛ بسیار محتمل است که در شرایطی قرار گیرید که نیاز به اجاره جرثقیل داشته باشید.

شما نیاز دارید که قیمت خدمات مختلف را بدانید و از کارآیی آن ها در حوزه های تخصصی مورد نظر آگاه باشید. این مطلب به شما کمک می کند که هزینه ی نامعقولی نپردازید.

در سطرهای آینده شما اطلاعات دقیقی پیرامون جزئیات اجاره جرثقیل به دست خواهید آورد.

گزینه ها؛ یا روش های مختلف اجاره ی جرثقیل

میزان هزینه ای که شما برای اجاره یک جرثقیل می پردازید؛ رابطه ی مستقیمی با حجم و ظرفیت آن دارد. به عنوان مثال هزینه اجاره یک جرثقیل به ظرفیت۶۰ تن به مراتب کمتر است از هزینه ی اجاره یک جرثقیل۴۵۰ تنی. در نتیجه؛ همواره قبل از اقدام به اجاره یک جرثقیل؛ برآوردی از حجم و نیاز پروژه خود انجام دهید.

علاوه بر این؛ قدرت مانور بیشتر؛ هزینه بالاتری به همراه خواهد داشت. به عنوان مثال جرثقیلی که تلسکوپی یا خرپای بلند تری دارد؛ به مراتب هزینه گران تری را در پی خواهد داشت.

اجاره ساعتی

شما برای اجاره جرثقیل؛ محدود به مینیمم مشخصی هستید؛ به این معنی که از مدت زمانی کمتر نمی توان یک جرثقیل را اجاره کرد. اگرچه به طور معمول این مقدار بسته به کیفیت جرثقیل متغیر است اما به طور میانگین سه الی چهار ساعت؛ حداقل مدت زمانی است که می توان یک جرثقیل را کرایه کرد.

نیروی انسانی

در اکثر اوقات اجاره ی یک جرثقیل؛ اوپراتوری مجرب را هم در پی دارد. به این معنی که شما با پرداخت مبلغ مشخص؛ جرثقیل را به همراه اوپراتور اجاره می کنید؛ اما گاهی اوقات با قرار دادهایی مواجه می شوید؛ که هزینه ی اوپراتور را جدا محاسبه می کند. و با اینکه خود شما موظف به استخدام اپراتور به صورت جداگانه هستید؛ در این شرایط توجه داشته باشید که شخص حتما گواهینامه ی NCCCO که مخصوص هدایت جرثقیل هاست را در اختیار داشته باشد.

شایان ذکر است که شما باید هزینه های استخدام نیروی انسانی را تخمین بزنید. هرچه پروژه شما وسیع تر باشد، هزینه ی بیشتری روی دست شما خواهد گذاشت.

به علاوه؛ اگر محل کارگاه پروژه در خارج از شهر واقع شده باشد؛ هزینه رفت و آمد کارگران را هم باید پرداخت کرد. علاوه بر این اگر ساعات کاری روی پروژه از هشت ساعت فراتر رود؛ طبق قوانین اداره ی کار استانداردICS باید اضافه کاری هم پرداخت شود.

ملاحظات اقتصادی دیگر

باید توجه داشت؛ که شما بایستی هزینه های حمل و نقل جرثقیل را هم متقبل شوید. این به معنی توصیه به در نظر گرفتن و محاسبه و پیش بینی محل انبارها و ذخایر ، منابع آب پروژه و غیره است. یعنی اینکه حدالامکان از فضای پروژه ی خود بهینه استفاده کنید تا نیاز به جابجایی جرثقیل به حداقل برسد. در همه ی این موارد؛ یعنی محل ساخت و ساز و جزئیاتش؛ کسب مجوزهای لازم ضروری است.

مطلب مهمی که ذکر آن ضروری به نظر می رسد؛ مساله ی حفظ سلامت و نگهداری جرثقیل اجاره ای است. به یاد داشته باشید؛ در اکثر مواقع سلامت جرثقیل کرایه شده به عهده ی شماست و در صورت خرابی آن(ناشی از بی احتیاطی) بسیار بالا خواهد بود. به همین منظور توصیه می شود که تمامی شرایط و اقدامات کنترلی؛ از مسیرهای مواصلاتی گرفته تا خاکی جرثقیل روی آن قرار می گیرد را کنترل کنید.

به هر حال؛ اگر به دنبال اجاره ی جرثقیل در ایران و خاور میانه هستید، شرکت امیر کبیر می تواند این کار را با هزینه ای معقول انجام دهد. برای گرفتن قیمت اجاره جرثقیل با ما تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *