در حمل و نقل سنگین چه نکات ایمنی را رعایت کنیم؟

در حمل و نقل سنگین چه نکات ایمنی را رعایت کنیم؟

حمل و نقل با کامیون های بزرگ در فاصله حمل، امر دشواری است . انجام چنین وظیفه ای ، به منظور رسیدن به موفقیت و جلوگیری از آسیب و تصادف ، برنامه ریزی و اجرای دقیقی می طلبد. در ادامه ۷ نکته با هدف کمک به حمل ایمن بارها در حمل و نقل سنگین ارائه شده است.

 

۱- از تریلر مناسب استفاده کنید.

هیچ چیز مهم تر از استفاده از یک تریلر متناسب با کار نیست. انواع مختلف ساختار تریلر چند محوره وجود دارد که باید درک کاملی از شرایط حمل و نقل سنگین داشت که بتوان تریلر کاملی را برای کارمورد نظر انتخاب نمود. غالبا در حمل و نقل سنگین از یکی از انواع تریلر های زیر استفاده میشود :

تریلی های کفی پله ای : تریلی های کف افتان یا پله ای با یک اختلاف ارتفاع در کف تریلر (حالت پله) ساخته شده اند. بخش فوقانی کف بلافاصله بعد از قسمت محرک در ارتفاع کاهش می یابد و در پشت واحد بارکش قرار میگیرد.

تریلی های زانویی: واحد حمل با یک میله ثابت متصل به میله قابل تعویض به کف متصل شده است. انواع مختلفی از تریلی های زانویی شامل هیدرولیکی ،مکانیکی،ثابت و قابل حمل وجود دارد.

تریلی های کفی پله ای قابل توسعه : طراحی آن ساده و مشابه تریلی های کفی معمولی است و قابلیت این را دارد در مواردی که بارها طویل بوده و در پشت کامیون جا نمی گیرند ، توسعه یابد.

تریلی های کشویی : یک تریلی با کفی پایین است که دارای دو اختلاف ارتفاع است (دو پله) و به طرز جالبی برروی زمین قرار میگیرد و دارای حداکثر ظرفیت حدود ۱۲ فیت در ارتفاع است.

تریلی های کفی معمولی : یک تریلی سکو باز بدون دیواره، سقف یا نرده است که دارای یک ناحیه حمل بار می باشد.

 

۲- به موقع آماده شوید.

ضروری است که دقیقا به موقع و یا حتی زودتر برای حرکت آماده شوید. برای گرفتن راهنمایی و اطلاعات بیشتر برای پیشبرد پروژه های حمل و نقل سنگین خود، به بخش “حمل و نقل سنگین” در وبسایت ما مراجعه کنید.

 

۳- از تجربه رانندگان تریلی استفاده کنید.

تنها با رانندگانی که در حمل تجهیزات باتجربه هستند و آنهایی که در یدک کشی کار میکنند. ، کارکنید. آنها بارها را به صورت ایمن حمل میکنند .

 

۴- بار را محکم ببنید.

قبل از ترک محل یا محوطه کار ، مطمئن شوید که وزن بار به طور مناسب توزیع شده و ایمن است. ایمنی تجهیزات حمل و نقل سنگین یک فرآیند اساسی است که نباید دست کم گرفته شود. اگر چه مسایل مربوط به ناایمن بودن بارها و یا خسران تجهیزات سنگین کم است ،اما هنگامی که این عوامل رخ دهد ، میتواند منجر به زیان اموال شخصی ، آسیب های شدید و یا حتی بدتر ، از دست دادن جان افراد شود .

  • اگر از آلوده کننده های شیمیایی استفاده شود ، اثرات شدید زیست محیطی میگردد.
  • ایمنی تجهیزاتی مانند بولوزر ،لودرها ، خاکبردارها و تجهیزات مشابه هنگام حمل و نقل از یک محل به محل دیگر باید تحت الزامات قانونی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت http://www.rmto.ir/Pages/The_Rules.aspx مراجعه نمائید.

 

۵- با الزامات قانونی آشنا باشید.

در هر موقعیت حمل بار ، از الزامات قانونی آن آگاه باشید.قوانین ممکن است در موقیت های مختلف با هم متفاوت باشند.

 

۶- مجوز های مربوطه و مناسب را اخذ نمائید.

تمامی مجوزهای مورد نیاز را برای خود اخذ نمائید.
• قبل از آنکه وسایل عریض بالای ۱۰۲ اینچ در بزرگراه ها یا جاده ها حرکت نمائید ، باید مجوز حمل و نقل وسایل سنگین مورد نیاز را اخذ نمایند.

 

۷- قبل از دیگران در جاده حرکت کنید.

بعد از آنکه مجوزهای لازم را اخذ کردید و از قوانین محلی و کشوری آگاه شدید ، حال زمان آن است که بهترین مسیر را برای سفر خود تعین کنید. در شرایط ایده آل شما باید از بزرگ راه های پر ترافیک ، مسیرهای دارای عوارض سنگین ، دیگر مسیرهای دارای انواع تاخیرات و توقف ها و مسیرهای تحت ساخت و ساز ، جلوگیری نمائید.

  • در برخی از مسیرها ممکن است شما به یک راهنما احتیاج داشته باشید. ممکن است هر استان دارای مقررات خود برای ابعاد مختلف وسایل سنگین باشد.

 

نتیجه

از ۷ نکته فوق برای اطمینان از حمل و نقل آرام و ایمن افراد و تجهیزات بهره بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *